4 Αιτίες που μπορούν να σε Οδηγήσουν σε Οξύ τραυματισμό του ‘Ωμου.

0
152

Δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν νιώσει τον οδυνηρό πόνο ενός οξέος τραυματισμού στον ώμο. Ποιες είναι όμως οι αιτίες που οδηγούν σε τέτοιες επώδυνες καταστάσεις;

Πώς μπορούμε να αποτρέψουμε έναν τραυματισμό να μετατραπεί σε χρόνια κάκωση προκαλώντας μόνιμο πόνο; Σε αυτή τη σειρά άρθρων θα δοθούν χρήσιμες και πρακτικές απαντήσεις.

Οι αιτίες

Πολλοί είναι  οι λόγοι που οδηγούν σε έναν οξύ τραυματισμό, τα πιο συνήθη περιστατικά μπορούμε να τα κατατάξουμε σε 4 κατηγορίες:

Σύνδρομα υπέρχρησης.  Είναι αποτέλεσμα επαναλαμβανόμενων κινήσεων υπό την επίδραση υπομέγιστων φορτίων κατά τις οποίες προκαλούνται συνεχόμενοι μικροσκοπικοί τραυματισμοί. Οι κακώσεις αυτές εγκαθίστανται αργά και ύπουλα. Για παράδειγμα η φύση της εργασίας μπορεί να απαιτεί μία επίπονη συνεχή κίνηση είτε μία αθλητική δραστηριότητα που απαιτεί μεγάλη ένταση και διάρκεια. Η άρση βαρών ως ατομικό άθλημα είτε ως ομαδικό πρόγραμμα, το volley, η κολύμβηση, τα αθλήματα με ρακέτα και οι ρίψεις στο στίβο, στα οποία απαιτείται μεγάλη δύναμη σε ακραίες θέσεις του ώμου έχουν αυξημένο κίνδυνο συνεχόμενων μικροτραυματισμών. Τα κύρια συμπτώματα είναι ο πόνος, το οίδημα , η τοπική αύξηση της θερμοκρασίας η ευαισθησία και η μειωμένη κινητικότητα.

Ανατομικές Παρεκκλίσεις

Αυξημένη χαλαρότητα των αρθρώσεων.

Μυϊκή ανισορροπία. Η διαφορά δυναμικότητας μεταξύ των εκτεινόντων και καμπτήρων μυών γύρω από μία άρθρωση.

Μειωμένη ελαστικότητα. Η ελάττωση της διατασημότητας των μυών με την ηλικία.

Αυξημένο σωματικό βάρος.

Προπονητικά λάθη.

Ο ασκούμενος αυξάνει την ένταση και την διάρκεια της προπόνησης γρήγορα πριν οι ιστοί του μυοσκελετικού συστήματος έχουν προσαρμοστεί.

Παθολογικές καταστάσεις.

Μικροί τραυματισμοί οι οποίοι δεν έχουν αντιμετωπιστεί σωστά και καταστάσεις που δεν έχουν διαγνωστεί προηγουμένως.

“Ακούγοντας” το σώμα σου μπορείς να ερμηνεύσεις τις αλλαγές και έτσι θα μπορέσεις να αναγνωρίσεις τα πρώιμα προειδοποιητικά συμπτώματα. Αν βρίσκεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτές τις ομάδες υψηλού κινδύνου παρακολούθησε τα βήματα που παρουσιάζονται στο επόμενο άρθρο  “Πώς να Αντιμετωπίσω τους Τραυματισμούς του Ώμου.”, που περιέχει 3 βίντεο με ασκήσεις για να σταθεροποιήσεις και να ενδυναμώσεις την άρθρωση. Αν ωστόσο αξιολογείς ότι δε συμπεριλαμβάνεσαι στις παραπάνω κατηγορίες μπορείς πάλι να εντάξεις τις ασκήσεις στο προπονητικό σου πρόγραμμα διότι η έγκαιρη πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία!