8 Λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να παίρνουμε συμπληρώματα διατροφής

0
89
8 Λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να παίρνουμε συμπληρώματα διατροφής
8 Λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να παίρνουμε συμπληρώματα διατροφής

Τα βασικά συστατικά μιας καλής κατάστασης υγείας που λίγο πολύ όλοι ξέρουμε είναι η ισορροπημένη διατροφή , τα μειωμένα επίπεδα στρες , η αυξημένη σωματική άσκηση και οι σωστές συνήθειες ύπνου.

Είναι όμως αυτός ο τρόπος ζωής αρκετός για να μας κρατήσει υγιείς; Ή θα μπορούσαμε ενδεχομένως να αφήσουμε τις καλές συνήθειες και να πάρουμε μερικά μαγικά χάπια για να μας κρατήσουνε σε ισορροπία; Με απλά λόγια, τα συμπληρώματα διατροφής είναι ακριβώς αυτό που υποδηλώνει το όνομα τους. Συμπληρωματικά. Και δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα πάνω μας αν ζούμε με τρόπο που καταπονεί το σώμα μας. Ωστόσο, η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής μπορεί να επηρεάσει δραματικά την υγεία και την ποιότητα ζωής μας. Κάποιος μπορεί λογικά να αναρωτηθεί “εφόσον τα κάνω όλα σωστά και η διατροφή μου είναι ισορροπημένη γιατί να πρέπει να προσθέσω τα συμπληρώματα διατροφής στην καθημερινότητά μου;”

Η πραγματικότητα είναι ότι ακόμη και όταν είμαστε πολύ ευσυνείδητοι σχετικά με το τι τρώμε ,τις περισσότερες φορές διαπιστώνουμε ότι διατροφικά έχουμε πολλές ελλείψεις στον οργανισμό μας. Λογικά μιλώντας μια ισορροπημένη διατροφή θα έπρεπε να παρέχει στον οργανισμό μας όλα τα απαραίτητα συστατικά για την υγεία του αλλά δυστυχώς πολλοί σύγχρονοι περιβαλλοντικοί και καθημερινοί παράγοντες το κάνουν αυτό αδύνατο. Στην ουσία, οι μέθοδοι αλιείας και καλλιέργειας έχουν αλλάξει δραστικά. Στο παρελθόν, οι συγκομιδές ενσωμάτωναν πλήρως τα ζωτικά θρεπτικά συστατικά του εδάφους και της θάλασσας και αυτά τα θρεπτικά συστατικά τροφοδοτούσαν πλήρως τους ανθρώπους. Με τον συνδυασμό των σύγχρονων μεθόδων εντατικής καλλιέργειας, του σύγχρονου τρόπου ζωής μας και του αστικού περιβάλλοντος που ζούμε, υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να είναι απαραίτητο να εξετάσουμε το ενδεχόμενο προσθήκης συμπληρωμάτων στην καθημερινότητά μας. Πολλά συμπληρώματα διατροφής έχουν αποδειχθεί ότι αποτρέπουν ή βοηθούν στη θεραπεία διάφορων προβλημάτων υγείας όπως υψηλή χοληστερόλη, αρθρίτιδα, γενετικές ανωμαλίες και καρκίνο. Όμως πρώτα ας ρίξουμε μια ματιά στους παράγοντες που καθιστούν αναγκαία την λήψη συμπληρωμάτων.

1) Η εξάντληση του εδάφους μειώνει την περιεκτικότητα των καλλιεργειών σε θρεπτικά συστατικά. Οι ακατάλληλες πρακτικές καλλιέργειας καταστρέφουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά του εδάφους. Όταν τα φυτά αναπτύσσονται επανειλημμένα στην ίδια γη, το έδαφος χάνει τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα μικρόβια με πολύ μεγάλη ταχύτητα με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν να αντικατασταθούν. Με την πάροδο του χρόνου, τα φυτά έχουν λιγότερα θρεπτικά συστατικά για να αναπτυχθούν. Τα λιπάσματα παρέχουν στα φυτά τις απαραίτητες ουσίες για να αναπτυχθούν και να επιβιώσουν μέχρι την συγκομιδή, αλλά αυτές δεν είναι αρκετές για να στηρίξουν την ανθρώπινη υγεία. Επιπλέον, τα περισσότερα φυτά δεν συγκομίζονται φρέσκα. Μέχρι να φτάσουν στο πιάτο μας τοποθετούνται σε φορτηγά, ράφια και μετρητές για εβδομάδες πριν καταναλωθούν. Με τον καιρό, η περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά αυτών των φυτών μειώνεται. Επιπλέον στα σύγχρονα φρούτα και λαχανικά αυξάνεται με τεχνητό τρόπο η περιεκτικότητα τους σε ζάχαρη με αποτέλεσμα να έχουμε ένα προϊόν  με υψηλά ποσοστά γλυκόζης και χαμηλά ποσοστά θρεπτικών συστατικών. Όταν τα φυτά περιέχουν λιγότερα θρεπτικά συστατικά, τα ζώα που τρώνε αυτά τα φυτά είναι επίσης υποσιτισμένα. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Nutrition and Health διαπίστωσε ότι τα επίπεδα του χαλκού στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 90% στα γαλακτοκομικά, 55% στο κρέας και 76% στα λαχανικά. Ο χαλκός είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που βοηθά στη ρύθμιση αρκετών λειτουργιών στο σώμα, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής ενέργειας και της λειτουργίας του εγκεφάλου.

2) Τα μη βιολογικά τρόφιμα περιέχουν λιγότερα θρεπτικά συστατικά. Τα μη βιολογικά λαχανικά που έχουν υποστεί επεξεργασία με φυτοφάρμακα είναι χαμηλότερα σε πολυφαινόλες που καταπολεμούν τον καρκίνο από ό, τι τα οργανικά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το φυτό παράγει πολυφαινόλες ως άμυνα κατά των σκουληκιών και των παθογόνων παραγόντων. Όταν δεν υπάρχει λόγος να αμυνθεί, το φυτό σταματά να παράγει πολυφαινόλες και το σώμα και ο εγκέφαλός μας υποφέρουν από τις συνέπειες. Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι το ζιζανιοκτόνο glyphosate – RoundUp – κάνει χηλίωση στα μέταλλα των  καλλιεργειών στις οποίες ψεκάζεται. Παραμένει να δούμε τι επιπτώσεις θα έχει αυτό πάνω στην υγεία μας, αλλά φυσικά υπάρχουν πολλοί άλλοι λόγοι για να αποφεύγουμε τα γενετικά τροποποιημένα και μη οργανικά τρόφιμα Δυστυχώς, η βιολογικές καλλιέργειες δεν είναι πάντοτε δυνατές λόγω οικονομικών ή υλικοτεχνικών λόγων. Ακόμη και όταν μπορούμε να βρούμε βιολογικά τρόφιμα, δεν είναι απαραίτητα καλύτερα.

3) Η επεξεργασία τροφίμων συχνά μειώνει δραστικά την περιεκτικότητα τους σε θρεπτικά συστατικά. Για παράδειγμα, στον εξευγενισμό του σιταριού για την παραγωγή λευκού αλεύρου απομακρύνεται  περίπου το 80% του μαγνησίου του, το 70-80% του ψευδαργύρου του, το 87% του χρωμίου, το 88% του μαγγανίου και το 50% του κοβαλτίου του. Ομοίως, η λείανση του ρυζιού αφαιρεί περίπου το 75% του ψευδαργύρου και του χρωμίου.

4) Τα πρόσθετα τροφίμων μπορούν να μειώσουν τα θρεπτικά συστατικά. Οι Τεχνητές γεύσεις, τα χρώματα, οι σταθεροποιητές και τα συντηρητικά προστίθενται σε ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων τροφίμων. Ενώ μερικά από αυτά είναι αβλαβή και μπορεί ακόμη και να αυξήσουν την ποιότητα των τροφίμων διατηρώντας τα, πολλά είναι τοξικά και μπορούν να καταστρέψουν τις θρεπτικές ουσίες των τροφών.

5) Η ικανότητα απορρόφησης των θρεπτικών ουσιών μειώνεται με την αύξηση της ηλικίας. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά χρειάζονται περισσότερα θρεπτικά συστατικά για να υποστηρίξουν την διαδικασία της ανάπτυξης και οι ηλικιωμένοι χρειάζονται περισσότερα θρεπτικά συστατικά λόγω της εντερικής δυσαπορρόφησης. Καθώς μεγαλώνουμε, η παραγωγή υδροχλωρικού οξέος και πεπτικών ενζύμων μειώνεται, καθιστώντας δύσκολη τη διάσπαση και την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών από τα τρόφιμά. Καθώς μεγαλώνουμε, συχνά αρχίζουμε να παίρνουμε φάρμακα που μπορούν να επηρεάσουν την απορρόφηση θρεπτικών ουσιών. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνουμε περισσότερα θρεπτικά συστατικά στην πιο απορροφήσιμη δυνατή μορφή.

6). Το σώμα μας χρειάζεται θρεπτικά συστατικά για την αντιμετώπιση των τοξινών και δυστυχώς κάθε μέρα ερχόμαστε σε επαφή με έναν πολύ μεγάλο αριθμό τοξινών. Παρακάτω είναι μερικά από τα πράγματα που το σώμα μας πρέπει να αντιμετωπίσει κάθε μέρα:  Ξενοοιστρογόνα (πλαστικά, BPA, μερικά καλούπια, προϊόντα πετρελαίου). Βιομηχανικοί διαλύτες και καθαριστικά.Φυσικός φωτισμός. Τοξίνες τροφίμων. Στρες και έλλειψη ύπνου.

7) Η Άσκηση αυξάνει τις ανάγκες για θρεπτικά συστατικά. Οι αθλητές συχνά σκέφτονται ότι η υπερβολική άσκηση είναι το κλειδί για μια μακρά και υγιή ζωή (δεν είναι). Οι αθλητές  είναι από τις ομάδες ανθρώπων που υποστηρίζουν πως τα συμπληρώματα διατροφής δεν είναι αναγκαία για την ζωή μας, συχνά με την ιδέα ότι η άσκηση είναι το καλύτερο φάρμακο. Εάν κάνετε αρκετή άσκηση για να μειώσετε σημαντικά τα ενεργειακά αποθέματα, χρησιμοποιείτε επίσης περισσότερα θρεπτικά συστατικά για την παραγωγή και ανάκτηση ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, οι αθλητές αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο ανεπάρκειας θρεπτικών ουσιών. Δεδομένου ότι πολλοί απ αυτούς κάνουν διατροφή  χαμηλής θρεπτικής αξίας, υψηλή όμως σε διατροφικές τοξίνες – αυτό αποτελεί σοβαρό πρόβλημα.

8) Η Καθιέρωση των συμπληρωμάτων διατροφής στην ζωή σας μπορεί να σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο. Η γήρανση είναι μια φυσική διαδικασία, αλλά σίγουρα δεν είναι διασκεδαστική. Εάν υπάρχουν συμπληρώματα που μπορούν να καθυστερήσουν αυτή τη διαδικασία, γιατί να μην τα πάρουμε; Όσο δεν υπάρχει αδικαιολόγητος κίνδυνος βλάβης, είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί η αποφυγή μιας ουσίας απλώς και μόνο επειδή οι πρόγονοί μας δεν είχαν πρόσβαση σε αυτήν. Υπάρχει καλός λόγος να πιστεύουμε ότι μια υψηλότερη πρόσληψη θρεπτικών ουσιών μπορεί να παρατείνει τη ζωή. Οι πρόγονοι μας που ήταν κυνηγοί και συλλέκτες  μπορεί να είχαν υποσιτιστεί σε συγκεκριμένες περιόδους. Αν τα συμπληρώματα μπορούν να  επεκτείνουν την ζωή σας μερικά χρόνια παραπάνω, γιατί να μην τα πάρετε; Κάθε λεπτό που περνάει ένας μεγάλος αριθμός θρεπτικών μικροσυστατικών (μέταλλα και βιταμίνες) δρα στον οργανισμό μας παίζοντας σημαντικό ρόλο στην καλή μας υγεία. Η ποσότητα των μετάλλων και των βιταμινών που χρειαζόμαστε μπορεί να είναι μικρότερη σε σύγκριση με τα μακροθρεπτικά συστατικά όπως οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και τα λίπη, αλλά η επιρροή τους στην ευημερία μας είναι τεράστια. Σε έναν ιδανικό κόσμο, δεν θα έπρεπε να παίρνουμε συμπληρώματα διατροφής για να αυξήσουμε τις ποσότητες βιταμινών και ανόργανων ουσιών στον οργανισμό μας, αλλά η φύση της σύγχρονης ζωής είναι τέτοια που συνήθως δεν μας αφήνει επιλογή.

Πηγή: https://mednatural.gr/